sobota, 12. marec 2011

Pravijo da v Evropi poznamo dva ekstrema – Nemčijo in Portugalsko. Nemci, točni, organizirani, delavni, hitri in Portugalci, totalno neorganizirani, zmedeni, vedno zamujajo in še ena njihova tipična lastnost je lenoba. Večina Portugalcev je bradatih. Pa sem jih enkrat vprašala, če je to kakšna modna muha ali znak moškosti. Pa so mi preprosto odgovorili, da se jim ne da brit. Nekateri izmed njih si brke celo voskajo, da je učinek daljši. Uf to mora boleti. Pogosto slišiš stavke »saj bi si skuhal kaj, pa se mi ne da v trgovino« in podobno. Seveda se znotraj večine vedno najdejo izjeme, krivično bi bilo vse metati v en koš, a povprečje je tako. Da me ne bi kdo narobe razumel, ne želim samo kritizirati vse povprek, sploh ne, Portugalci so nasploh zelo prijetni in prijazni ljudje, ampak te kulturne razlike me včasih kar šokirajo. Tako večkrat slišim Nemce, da jim je včasih tukaj kar hudo. Če vidiš koga na avtobusni postaji, ki se jezi in je ves živčen, je to ponavadi kakšen Nemec. Tudi ne izgleda, da zamujanje koga moti, tukaj pri profesorjih velja tistih akademske pol ure, če ne več. Ko sem bila pri maši so ljudje prihajali v cerkev še pol ure po začetku, skoraj na koncu maše. In ko smo šli na večerjo, ki naj bi bila ob 19h, smo jo dobili šele ob 21h. Ampak ni slaba taktika, v dveh urah smo bili že tako lačni, da je bila večerja vsekakor dobra.

Ampak kot sem že rekla, so zelo topli ljudje, ki se radi poljubljajo. Zelo me je presenetilo, ko sem šla k maši in ko pride tisti del, kjer naj bi si podali roke, se oni poljubijo na lica. Zanimivo, ko cela cerkev hkrati cmoka. Enkrat se mi je zgodilo, da sva šla s cimrom v mesto in tam je bil policaj (spet), ki je cimra poznal. Takoj se ustavi, ga pozdravi in poljubi in nato da roko še meni in me poljubi na lice. Takoj je vedel, da sem tujka, saj nisem mogra prikriti šokiranega obraza. No ja prijazni policaji.

Skratka vsak dan znova me kakšna stvar preseneti. Presenetilo me je tudi, ko sem videla te lepe rože, kale ali škrnicelne po domače, ki rastejo kar med plevelom, pred skoraj vsako hišo. Ja, tukaj že en mesec vse cveti. No pa naj bo ta roža za vse žene in može, ki ste ta teden imeli praznik...

1 komentar: